8/09/2017

10 TIPS FOR BACK TO SCHOOL


Musimy pogodzić się z tym, że szkoła już za pasem. I przyszedł czas na posty z serii "Back to school". W zeszłym roku zrobiłam ich parę i z wielką chęcią bym je poprawiła. Jednak w 2017 nie mam zamiaru pisać ich milion, dlatego pogódźcie się z tym, że szkoły dużo tutaj nie będzie.

Dziś za to mam dla was post jak widzicie po tytule 10 porad na Back to School. Weźcie proszę pod uwagę, że zamiast spać pisałam tego posta bo tuż przed zaśnięciem wpadł mi cały do głowy :P





1. Optymizm - może jak ja idziesz do nowej szkoły (czyt. liceum) i (jak ja) się boisz, pamiętaj: zamień to wydarzenie w nową przygodę, przestań się stresować zacznij ekscytować.


2. Ubrania - moda jest dość dużą częścią naszego dzisiejszego życia, a początek szkoły to świetny pretekst na zakupy.

  • Nie mówię "wymień wszystko i stań się tumblr girl bo to modne" NIE. Powiem: wymień garderobę na to co lubisz. Pewnie pomyślicie "już to zrobiłam" ale słońce widzę na ulicach TYLE podobnych ludzi, że aż ci z lekka nie wierzę. 
  • Kupuj z głową! Czy potrzebny ci następny crop-top, który co nieco pokazuje? Nie lepiej zatrzymać tą kasę lub wydać ją nwm... Na sweter? (you know dress code is real) 

3. Bądź gotowa
  • na okres
  • na odpowiedź
  • na kartkówkę (nawet tą niezapowiedzianą)
  • i na ludzi

4. Zacznij pracować nad rozprawką od dnia zaczęcia nie czekaj na ostatnie 5 minut. Lepiej powtórz materiał 3 ostatnich lekcji przed spaniem, a nie odpalaj następny odcinek PLL (lub co tam oglądasz). Ile razy tego nie zrobiłam w gimnazjum i się na tym złapałam?! (taaa...) Nie musisz teraz wkuwać, ale przez... 10 minut skoncentruj się na tym co czytasz, potem nie będzie modlitw do bóstw świata, aby babeczka z gegry cię nie zapytała. (oh jak dobrze to znam)


5. Mówię to znów ale PLANER/KALENDARZ/AGANDA/jak chcesz to sobie nazwać jest potrzebne i ważne i PROWADŹ GO JA CI RADZĘ!!! Ale nie kupuj takiego co wygląda jak książka od matmy: gruba i zbędne ( :P ) tylko się zniechęcisz, uwierz przyjaciółka taki miała nosiła go miesiąc bo ważył tonę.


6. Coś czego W KOŃCU po 9 latach nauki się nauczyłam: ZACZNIJ OD RAZU! Z każdym przedmiotem. Nie obijaj się, bo 2 semestr podwyższy ci oceny, bo potem będzie ci się chciało, słońce uwierz mi - będzie tylko gorzej.

  • nauczyciel to doceni, bo według nich powoli nie wiemy czym jest książka.
  • A po 2 satysfakcja jest bardzo przyjemnym uczuciem, kiedy pod czas apelu podsumowującego 1 semestr wyczytają twoje nazwisko (ja nigdy tego nie doświadczyłam, bo nie udało mi się zacząć od początku, dlatego uwierz to zadziała)
7. Pij wodę, dotleniaj się i jedz zdrowo - nie zapomnij o spaniu.
O tej zasadzie dużo osób zapomina. Chodzimy spać o 3 wstajemy o 6, nie pijemy wody, jemy same tłuszcze i nie dotleniamy się, bo od 16 do 3 oglądamy netflixa. Musisz odnaleźć swój zegar, swój rytm. Ja uwielbiam wstać rano i zacząć coś robić, za to spać chodzę naprawdę wcześnie bo 21-22. Za to śpię po te 7-9 godzin, które są potrzebne naszym organizmom.  Staram się pić dużo wody, ćwiczę, i wychodzę na spacery - po zrobieniu tego poczujesz się lepiej. 

8. Siadaj w 1-3 ławce. Zapewne większość się krzywi (to też znam). W tych rzędach bardziej się skupicie na lekcji, co przyczyni się do lepszych notatek to do lepszej nauki, a to do świetnych ocen! Po za tym nie wiem, czy zauważyliście ale uczniowie w 1 ławkach mają czasem lepiej niż inni ( a nauczyciel bardziej ich lubi). Ale co mogę poradzić - to potwierdzone naukowo!

9. Nie jesteś robotem. Wiem, że szkoła bywa trudna, wiem, że czasami rodzice bardzo naciskają na nas ze względu ocen. I jedyne co mogę poradzić to byś oddychał. Zatrzymaj się, odpocznij chwilę. Nic ci nie da to, że będziesz wkuwać na wielki sprawdzian z polskiego do 3 rano, kiedy oczy ci się kleją! TO NIC NIE DA! Wciśnij reset i zacznij od nowa. Może musisz coś zmienić? Coś w otoczeniu? 

10. Wyciągnij lekcje. Myślisz, że wszystko to wyssałam z palca? HA! Nie, nie i NIE - to wszystko to moje życie. Byłam naszym królikiem doświadczalnym... I ty też bądź swoim, pomyśl co zrobiłeś źle w ostatnim roku?  Gdzie popełniłeś błąd.



To na wszystko dzisiaj - mam nadzieję, że wam pomogłam. Może wy macie jaką poradę, którą warto podzielić się z innymi? Czekam na nią w komentarzu. 

xoxo
A.


BONUS: ustal priorytety. Ważniejszy jest trudny sprawdzian z matematyki, czy spotkanie z chłopakiem w Macu?


Przypominam wam o moim insta!!!  @anna_ptaszynska

19 komentarzy:

  1. Ja do szkoły zaczęłam podchodzić bardzo obojętnie. Przestałam przejmować się kartkówkami, odpowiedziami i tym, żeby zawsze wyglądać super. Teraz po prostu tam chodzę i jakoś żyję.
    Muszę zajrzeć na twojego wattpada, widzę Malfoy'a i po prostu muszę przeczytać 😂
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    Booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest tak "na luzaka"😂 A na wattpada zapraszam zapraszam💖

      Usuń
  2. Ja idę teraz do II liceum i napisałam właśnie post o moim profilu. Twoje rady są fajne, systematyczność to najlepsze co można zrobić w liceum, bo w ten sposób jest się przygotowanym na lekcje i nie trzeba zarywać nocy, bo nie ma sensu.

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miło że ktoś z liceum pochwala me rady 😅 A na bloga z chęcią zajrzę 🤓

      Usuń
  3. Świetne rady :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczniusio powychodziłaś! Ja tak bardzo nie chce do szkoly..ale rady swietne!:)
    Zapraszam do siebie:) -> r e y v z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh jejku dziękuje 💖💖💖😭 Oh też za bardzo nie chce, teraz mam czas na poczytania książek spanie, seriale i mega cieszę się że rady przypadły do gustu 😊

      Usuń
  5. Tak samo jak ty idę właśnie do liceum i ogromnie się stresuje :((
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się będzie dobrze... Po za tym to tylko 3 lata minie w mgnieniu oka :P

      Usuń
  6. Baaardzo ciekawy i przydatny post

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rady! Chociaż pierwsza ławka nie zawsze działa. Siedziałam w niej na lekcjach fizyki i praktycznie nigdy nie byłam skupiona na lekcji ;)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej! Świetny post:)

    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Optymizm najbardziej potrzebny!

    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, dobre rady!

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz niesamowitego bloga i świetne post!
    Wgl jesteś bardzo śliczna! <3
    Zapraszam także na moj ;)
    https://jesi-jesaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń